نوشته شده توسط : mohsen

کمک فنرها همانطور که در خودرو ها یکی از اجزای مهم در خودرو محسوب می‌شوند، در موتورسیکلت‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارند و حتی اهمیت کمک فنر در سیستم تعلیق موتورسیکلت از خودرو ها بسیار بیشترمی باشد رد، به این دلیل که اگر کمک فنر در موتورسیکلت به درستی کار نکند، و یا دچار نقص شده باشد، موتورسوار در خطر بزرگی قرار می‌گیرد ، و ممکن است تعادل خود را در پستی بلندی های جاده از دست بدهد، و حوادث ناگواری اتفاق بیفتد.

وظیفه کمک فنر را در مطاب قبل بررسی کردیم، و اکنون به انواع کمک فنر موتورسیکلت می پردازیم، و اینکه چه تفاوت ها و شباهت هایی دارند و کدامیک از دیگری بهتر می باشد.

کمک فنر نیتروژنی:

در این نوع از کمک فنرها، درون کمک فنر گاز نیتروژن قرار دارد ، که به سبب وجود آن کمک فنر روان کار می‌کند، که این خود باعث افزایش طول عمر کمک فنر می‌شود. اگر گاز هیدروژن وجود نداشته باشد، به طور مثال راننده فراموش کند که تمام شده یا از تمام شدن آن بی خبر باشد، باعث می‌شود که، در مدت طولانی روغن هیدرولیک با حرکت در کمک فنر کف کند و باعث خشک کار کردن آن می‌شود، به این اتفاق یه اصطلاح فوم شدن روغن هم می‌‌گویند.



:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohsen

توپی موتور سیکلت به قطعه ای از موتور سیکلت گفته میشود که پره های چرخ موتور سیکلت را به انتقال دهنده قدرت وصل میکند و در واقع قطعه ایست که در مرکز چرخ موتور سیکلت قرار میگیرد و با استفاده از پره ها به چرخ متصل میشود و سیستم ترمز موتور سیکلت به آن متصل میشود و از طریق یک میله که در وسط آن قرار دارد چرخ را به بدنه موتور سیکلت متصل کند.

توپی ها محل قرار گیری لنت ترمز موتور سیکلت هم هستند. حال ممکن است ترمز دیسکی باشد یا لنتی. در هر صورت برای ترمز گرفتن باید لنت ها به قسمت درونی توپی بچسبند و مانع از چرخش چرخ موتور سیکلت شوند.

توپی چرخ جلو راپیدو

توپی موتور سیکلت توسط شرکت های مختلفی تولید میشود. یکی از شرکت های معتبر تولید توپی های با کیفیت شرکت راپیدو میباشد.

توپی چرخ جلو راپیدو از متریال بسیار با کیفیت ساخته شده است. درون توپی از فولاد بسیار قوی و استاندارد تراشکاری شده که در استفاده بلند مدت و ترمز های متعدد به راحتی فرسوده نشود.

قسمت های آلومینیومی اتصال پره یا اسپوک  به چرخ بسیار محکم و با دوام ساخته شده و براحتی شکسته نمیشوند.

توپی راپیدو توانایی تحمل وزن بسیار بالایی را دارد و در برابر کشیدگی های پره ها و نوسانات پره های چرخ بسیار با دوام است

توپی چرخ جلو راپیدو از بهترین توپی های موتور سیکلت میباشد که با خرید آن تا سالها نیاز به تعویض نخواهید داشت.اگر قصد خرید چرخ کامل و طوقه موتور سیکلت برای موتور سیکلت خود را دارید به فروشگاه جعفری شاپ مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohsen

 شاسی یا بدنه موتور سیکلت اسکلت آن را تشکیل می دهد. تمام اجزای یک موتور، مانند سیستم تعلیق، چرخ ها، مخزن سوخت، صندلی ها، دسته فرمان و غیره ، به این ساختار پایه متصل می شوند.

بدنه موتور سیکلت براساس مواد تشکیل دهنده و محدودیت های مربوط به عملکرد آن، در  اشکال مختلفی ساخته می شود.

 در این مقاله ،انواع مختلف شاسی موتورسیکلت، مزایا و معایب مربوط به آن را بررسی خواهیم کرد. اگر هم مایل هستید اطلاعات بیشتری در مورد لوازم یدکی موتورسیکلت کسب کنید، مقاله لوازم یدکی موتورسیکلت را مطالعه کنید.

آن چه در در نگاه اول هزینه و توانایی شاسی موتور سیکلت جعفری شاپ  را مشخص می کند، موادی است که از آن ساخته می شود. امروزه برای موتور سیکلت های مقرون به صرفه که دارای عملکرد پایین تا متوسط دارند،بدنه ها از لوله های فولادی ساخته می شوند و متناسب با یک نیاز خاص، به شاسی خم یا جوش داده می شوند.

اما برای موتور سیکلت های مدرن که نیازی به شاسی های مستحکم تر و سبک تر دارند، باید از موادی مانند آلومینیوم و آلیاژهای مخصوص برای ساخت این نوع شاسی استفاده نمود.

حتی شاسی برخی از موتور سیکلت های اسپرت تخصصی که نیاز به عملکرد بالاتری دارند، باید از مواد سبک تر و سخت تر از آلومینیوم  تولید گردند. به همین منظور برای ساخت شاسی چنین موتور سیکلت هایی از مواد گران قیمتی نظیر فیبر کربن، تیتانیوم و کروم استفاده خواهد شد. البته این دسته از شاسی ها، مخصوص موتور سیکلت های مسابقات می باشد. 

 



:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohsen

مشخصات فنی باطری موتور سیکلت

باتری های مورد استفاده در موتور سیکلت از نوع کوچک باتری های12 ولت اسیدی و باتری UPS هستند ,که از 2 آمپر تا 12 آمپر بسته به نوع موتور سیکلت مورد استفاده قرار می گیرد.

نگهداری و افزایش عمر باتری موتور سیکلت

با افزایش قیمت دلار، قیمت لوازم یدکی موتور سیکلت و بخصوص قیمت باطری موتور سیکلت به شدت افزایش یافت. بطوریکه تعمیر و نگهداری باطری موتور سیکلت بسیار به صرفه تر از خرید یک باطری جدید میباشد.

در اینجا قصد داریم یک سری نکات مهم را برای شما موتور سواران عزیز بیان کنیم که با رعایت آنها میتوانید عمر باطری موتور سیکلت خود را تا چند برابر افزایش دهید.

1- باتری را در مواقع عدم استفاده از مدار جدا کنید!

باطری ها به طور کلی در هر وسیله ای نقش وظیفه تامین انرژی مورد نیاز وسیله را بر عهده دارند.  پیکاپ و باطری موتور سیکلت مانند باتری ماشین به مرور زمان با انجام شارژ و شارژ کارایی اولیه را از دست داده و دیگر نمیتواند خوب کار کند. باطری که با وجود عدم استفاده دائما در مدار باشد قطعا پس از مدتی فرسوده و از بین خواهد رفت.

پیشنهاد میکنیم در مواقعی که نمیخواهید چند روزی از موتور سیکلتتان استفاده نکنید، حتما سوکت های باطری را جدا کرده تا از داغ شدن آن جلوگیری نمائید.

این روش یکی از کارا ترین روش های افزایش عمر باطری موتور سیکلت میباشد.

 2- استفاده از شارژر اتوماتیک

باطری موتور سیکلت توسط وسیله ای به نام شارژر، شارژ شده و قدرت میگیرد. شارژر موتور سیکلت با اتصال به بوبین موتور سیکلت که با چرخش دور انجین برق تولید میکند، باتری را شارژ مینماید.

بیشتر شارژر موتور سیکلت های موجود در بازار هیچگاه از شارژ کردن باطری موتور سیکلت نمی ایستند که این باعث آسیب رسیدن به باتری موتور سیکلت و کاهش عمر آن خواهد شد.

اما شارژر های اتوماتیک پس از شارژ کامل باطری موتور سیکلت، فرایند شارژ را متوقف کرده و از این طریق مانع از آسیب رساندن به باطری میشوند.

3- شارژ کامل انجام دهید!

حتما پس از استفاده از باطری آن را کاملا شارژ کنید. سعی کنید ابتدا باطری را نصب کرده و مقداری از آن استفاده کنید سپس اقدام به نصب کابل شارژر کرده و آن را شارژ نمائید.

4- جریان شارژ را کنترل کنید!

جریان شارژ را نیز شارژر موتور سیکلت تعیین میکند. بهترین جریان شارژ یک سوم جریان نامی باطری میباشد و بیشتر از این مقدار جریان به باطری موتور سیکلت شما آسیب میرساند

5- باتری موتور را موازی نکنید1

به هیچ عنوان باطری موتور سیکلت خود را مدار موازی نکنید زیرا این کار باعث میشود جریان داخلی ایجاد شود و عمر باطری موتور سیکلت شما به شدت کاهش یابد.



:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1402 | نظرات ()