نوشته شده توسط : mohsen


فنر کمک جلو در موتور سیکلت، جزء قطعات مهم و حیاتی است که برای تعادل و کنترل در هنگام رانندگی بسیار مهم می‌باشد. روی کمک فنر در جلو، وزن راننده و سوارکارهای دیگر، بار می‌شود و پس از عبور از آن به سمت سیستم تعلیق منتقل می‌شود.

اگر فنر کمک جلو درست کار نکند، بسیاری از مشکلات برای راننده به وجود خواهد آمد. این مشکلات می‌تواند شامل کاهش کنترل بر روی دسته‌ها، گرم شدن لاستیک‌ها، از دست دادن تعادل، عدم قابلیت تغییر جهت و... باشد.

برای جلوگیری از این مشکلات، لازم است که فنر کمک جلو با کیفیت و درست نصب شود. این فنر باید با ظرفیت و وزنی مناسب برای موتور سیکلت انتخاب شود و پس از نصب، باید صحیح کار کند. همچنین، لازم است تا به دوره‌های منظم چکاپ و تعویض فنر کمک جلو توجه شود تا از سلامت و عملکرد آن اطمینان حاصل شود.برای خرید عمده فنر کمک جلو ۱۲۵ کلیک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohsen


کلید فلاشر موتور سیکلت یک قطعه کوچک ولی بسیار حیاتی در موتورسیکلت است که به عنوان یک دستگاه ایمنی در جاده ها عمل می کند. این کلید باعث روشن شدن و خاموش شدن لامپ های فلاشر در موتورسیکلت می شود. لامپ های فلاشر نشان دهنده نقشه عملکردی موتورسیکلت در جاده ها هستند و برای افزایش امنیت و کاهش خطر تصادف بسیار مفید هستند.

این کلید در موتورسیکلت ها با دو وضعیت کاری عمل می کند. در وضعیت اول، فلاشر ها با فرکانس کمتری کار می کنندکه برای نمایش دادن نقشه عملکردی موتورسیکلت در بزرگراه ها و راه های پر تردد مناسب است. در وضعیت دوم، فلاشر ها با فرکانس بالاتری کار می کنند که برای نشان دادن نقشه عملکردی موتورسیکلت در جاده ها با سرعت بالا مناسب است.

دسترسی به کلید فلاشر موتورسیکلت بسیار آسان است و معمولاً در قسمت روی دسته ترمز قرار دارد. به عنوان یک راننده موتورسیکلت، باید همیشه به این کلید توجه کنید و آن را در موقعیت مناسبی برای نمایش نقشه عملکردی موتورسیکلت استفاده کنید تا خودتان و دیگران را در جاده ها ایمن نگه دارید.



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohsen


براکت جاپایی یکی از قطعات مهم در سیستم ترمز سیکلت است که برای کنترل سرعت و توقف سیکلت استفاده می‌شود. این براکت به صورت یک پدال عمل می‌کند که با فشار دادن آن، ترمز سیکلت فعال می‌شود و با رها کردن آن، ترمز رفع می‌شود.

براکت جاپایی معمولاً از جنس فلزی ساخته شده است و بسته به نوع سیکلت و سبک رانندگی، در اندازه‌های مختلفی قابل تنظیم است. همچنین، براکت جاپایی باید با تعویض لوازم جانبی مانند پدال و لوله ترمز، به روزرسانی شود تا کارایی بیشتری داشته باشد.

در کل، براکت جاپایی جعفری شاپ یکی از قطعات حیاتی در سیستم ترمز سیکلت است که باید به دوره‌های منظم تعویض و به روزرسانی شود تا ایمنی و کارایی سیکلت حفظ شود.



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohsen


روکش زین موتور سیکلت یکی از بخش‌های مهم در طراحی و ساخت این وسیله نقلیه است. این قطعه به عنوان پوششی بر روی قاب و بدنه موتور سیکلت قرار می‌گیرد و علاوه بر جلوگیری از خراشیدگی و آسیب دیدگی قطعات، به زیبایی و استایل موتور سیکلت نیز کمک می‌کند.

برای ساخت روکش زین موتور سیکلت از مواد مختلفی مانند فلز، فایبرگلاس، پلاستیک و چرم استفاده می‌شود. هر کدام از این مواد دارای ویژگی‌ها و خواص مختلفی هستند که بسته به نیاز و سلیقه مالک موتور سیکلت، مناسب انتخاب می‌شوند.

در طراحی و ساخت روکش زین موتور سیکلت، عواملی مانند مقاومت در برابر حرارت، ضربه و خوردگی، انعطاف پذیری و همچنین ظاهر زیبا و جذاب مورد توجه قرار می‌گیرند. با توجه به این موارد و نیز نیازهای کاربران، شرکت‌های تولید کننده روکش زین موتور سیکلت، محصولات متنوعی را برای بازار عرضه می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohsen


واشر سر سیلندر موتور سیکلت یکی از قطعات مهم و حیاتی است که بین سر سیلندر و بلوک سیلندر (هد) قرار دارد. هد سیلندر، بخشی از موتور سیکلت است که شامل سیلندر و پیستون است و در آن اتفاق اصلی رخ می‌دهد؛ به عبارتی، به وسیلهٔ آن، جرقه اتش درون سیلندر تولید می‌شود و پیستون را به حرکت درمی‌آورد. با این حال، در اثر گرمای بالای تولید شده در این مرحله، هد سیلندر و سر سیلندر دائماً در تماس مستقیم با یکدیگر نیستند و بین آن‌ها واشر سر سیلندر نصب می‌شود.

وظیفهٔ اصلی واشر سر سیلندر، جلوگیری از انتقال گرمای سر سیلندر به بلوک سیلندر است. با وجود واشر سر سیلندر، گرمای تولید شده در مرحلهٔ احتراق، به سرعت جذب و منتقل نمی‌شود و باعث جلوگیری از خرابی قطعات هد سیلندر در نتیجهٔ گرمای بالا می‌شود. همچنین، واشر سر سیلندر به عنوان یک آسیب‌شناس بوده و اگر در حین کارکرد به هر دلیلی تغییر شکل داد، قابل تشخیص است و باید جایگزین شود.

در کل، واشر سر سیلندر یکی از قطعات حیاتی موتور سیکلت است که برای حفظ عملکرد صحیح و پایداری موتور، بسیار مهم است. به همین دلیل، در فرآیند طراحی و تولید آن، دقت و کیفیت بسیار بالا الزامی است. برای خرید عمده واشر سر سیلندر این قسمت کلیک نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohsen


لوازم پنچری موتور سیکلت شامل ابزارهایی است که برای تعمیر و جایگزینی لاستیک‌های موتورسیکلت استفاده می‌شود. این ابزارها شامل تیغه، ماشین باد، سیلیس، چرخهای راننده، دستکش، پنجه و غیره هستند.

تیغه یکی از اصلی‌ترین ابزارهای لازم برای جدا کردن لاستیک از میل سایزر است. ماشین باد نیز یک ابزار اساسی برای پمپ کردن هوا در داخل لاستیک است. سیلیس نیز به عنوان یک ماده پودری استفاده می‌شود که باعث می‌شود محفظه داخلی لاستیک خشک شود و باعث روان شدن لاستیک شود. چرخهای راننده نیز برای گرفتن لاستیک و جلوگیری از حرکت آن استفاده می‌شوند.

دستکش‌ها و پنجه‌ها نیز برای جلوگیری از آسیب دیدن دست‌ها و مقابله با لاستیک گیر کمک می‌کنند. کاربران باید مطمئن شوند که تمامی این ابزارها در دسترس خود قرار دارند و قبل از هر سفری، لازم است به دستگاه خود اعتنا کنند تا در صورت بروز مشکل، بتوانند با استفاده از این ابزارها به راحتی برای خود تعمیری انجام دهند.

 
 برای خرید عمده لوازم پنچری موتور سیکلت به سایت جعفری شاپ مراجعه نمایید.
 


:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohsen


روکش زین یکی از قطعات مهم در موتور سیکلت است که به منظور حفاظت از قسمت‌های داخلی موتور و همچنین بهبود قابلیت نگهداری و تعمیرات موتور استفاده می‌شود. این بخش از جنس پلاستیکی تولید می‌شود و بر روی موتور سیکلت نصب می‌شود. هدف اصلی از ساخت روکش زین، بهبود عمر مفید و کارایی موتور سیکلت است.

روکش زین دارای نقش‌های مهمی در عملکرد موتور سیکلت است. با نصب این بخش از جنس پلاستیکی، از خطرات جانبی مانند خوردگی و زنگ‌زدگی در قسمت‌های داخلی موتور جلوگیری می‌شود. همچنین، روکش زین به عنوان یک عایق حرارتی، از انتقال حرارت از قسمت‌های داخلی موتور به بیرون جلوگیری می‌کند که باعث بهبود در قابلیت نگهداری و تعمیرات موتور می‌شود. علاوه بر این، روکش زین به عنوان یک لایه حفاظتی، از اثرات آسیب‌های خارجی مانند ضربه‌ها و خش‌ها در قسمت‌های داخلی موتور جلوگیری می‌کند که باعث بهبود در عمر مفید و کارایی موتور می‌شود.برای خرید عمده روکش زین به سایت https://jafarishop.ir/ سری بزنید.

به‌طور کلی، روکش زین یکی از قطعات مهم در موتور سیکلت است که علاوه بر حفاظت از قسمت‌های داخلی موتور، باعث بهبود در قابلیت نگهداری و تعمیرات موتور و همچنین افزایش کارایی و عمر مفید موتور می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohsen


سیم جات موتور سیکلت یکی از اجزای مهم و حیاتی برای عملکرد صحیح موتور است. این سیم جات ها برای انتقال برق از سیستم جذب سوخت و همچنین انتقال اطلاعات بین قطعات موتور استفاده می شوند. سیم جات در داخل توری های فلزی به نام کویل ها قرار دارند و با نیروی الکترومغناطیسی ایجاد شده در کویل ها، برق را به مناطق مختلف موتور انتقال می دهند.

برای اینکه موتور سیکلت به خوبی کار کند، سیم جات باید در حداکثر کارایی خود باشند و هرگونه آسیب یا خرابی در آنها می تواند باعث کاهش عملکرد موتور و حتی خرابی آن شود. برخی از علائم خرابی سیم جات شامل قطع شدن جریان برق، افزایش دمای موتور و کاهش قدرت و سرعت موتور هستند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت بروز هرگونه خرابی در سیم جات، به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کرده و مشکل را برطرف کنید.سیم جات جعفری شاپ از بعترین مواد با کیفیت عالی و قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohsen


اورینگ موتور سیکلت، به عنوان یکی از قطعات مهم و حیاتی در ساختار موتور سیکلت، برای تأمین نیروی مورد نیاز برای حرکت سیکلت استفاده می‌شود. این قطعه معمولاً از فلز ساخته شده و در داخل موتور سیکلت دورانی انجام می‌دهد که باعث حرکت پیستون و نیز موتور می‌شود. همچنین، اورینگ موتور سیکلت در تأمین روانکاری مناسب برای اجزای داخلی موتور نقش اساسی دارد و در صورت خرابی آن، مشکلات جدی در عملکرد موتور سیکلت ایجاد می‌شود.

برای انجام کارکرد خود، اورینگ موتور سیکلت باید دارای خواص خاصی باشد که در مقابل فشار و دمای بالا مقاومت کند و همچنین روانکاری مناسبی برای اجزای داخلی موتور فراهم کند. در حالی که بیشتر اورینگ‌های موتور سیکلت از جنس حاوی سیلیکون هستند، اما اورینگ‌هایی با جنس‌های دیگر نیز وجود دارند که برای شرایط خاصی مانند رطوبت و تغییرات دما بهتر عمل می‌کنند. به طور کلی، اورینگ موتور سیکلت به عنوان یک قطعه مهم و حیاتی در ساختار موتور سیکلت، برای عملکرد صحیح موتور و ایمنی سواری بر روی سیکلت بسیار مهم است.



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mohsen


شارژر و رگولاتور در موتور سیکلت دو ابزار مهم هستند که برای تأمین نیازهای الکتریکی سیکلت استفاده می‌شوند.

شارژر به عنوان یک قابلیت مهم در موتور سیکلت، برای شارژ کردن باتری سیکلت به کار می‌رود. با فعال بودن موتور، شارژر به طور خودکار با استفاده از انرژی تولید شده توسط موتور، باتری را شارژ می‌کند. اگر موتور برای مدت طولانی خاموش باشد و باتری تخلیه شود، شارژر نیز به منظور شارژ باتری، به کار گرفته می‌شود.

رگولاتور نیز وظیفه کنترل و محافظت از سیستم الکتریکی موتور سیکلت را بر عهده دارد. رگولاتور، جریان برق تولیدی توسط ژنراتور موتور را کنترل کرده و در صورت نیاز، جریان بیشتری را به شارژر و باتری ارسال می‌کند. در نتیجه، باتری سیکلت همیشه در حالت شارژ است و از خرابی و آسیب دیدگی جلوگیری می‌شود.برای خرید شارژر و رگولاتور موتور سیکلت به سایت جعفری شاپ مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()